It is all about communication

Jarenlang was ik actief in de consultancy. Bij verschillende bedrijven heb ik gewerkt aan de verbetering van processen, systemen, organisatie en gegevens. Nu bij Inrush zit ik er middenin en… dat voelt tóch anders!

 

Een voorbeeld om dit te illustreren. Inrush heeft een nieuw administratiesysteem aangeschaft. Dat betekent veel veranderingen die uiteindelijk verbeteringen moeten gaan opleveren. Denk bijvoorbeeld aan het automatisch inschrijven van cursisten via mobiel. Of docenten die via hun mobiel de laatste updates krijgen over een cursus. De evaluaties kunnen met dit nieuwe systeem heel makkelijk verwerkt worden waardoor we de kwaliteit hoog kunnen houden. Ook de planning en de facturatie ondervinden dat de werkwijze anders wordt. Bij de facturatie speelt bijvoorbeeld dat het inlezen van facturen in specifieke facturatiesoftware meteen wordt geregeld. Hoe mooi is dat?!

 

Verandering: niet altijd makkelijk

Het is interessant om zelf aan den lijve te ondervinden wat het managen van veranderingen teweeg brengt. De werkdruk was al hoog bij iedereen, terwijl dit soort veranderingen juist tijd daarbovenop vraagt. Dat wringt bij medewerkers en dat is begrijpelijk. Het doel is optimalisatie van de processen en het beschikbaar hebben (en houden) van de groeiende cursistgegevens. Organisatorisch betekent het voor iedere medewerker binnen Inrush een andere manier van werken. We gaan er trouwens vanuit dat cursisten meewerken. De meeste mensen hebben tegenwoordig immers een smartphone. Maar uitzonderingen moet je ook kunnen blijven afhandelen. Daar houden we zeker ook rekening mee.

 

Mijn uitdaging

Inrush wordt beter door de invoering van dit systeem. Op korte termijn wordt dat niet altijd zo ervaren. Hier speelt mijn ervaring vanuit mijn achtergrond een rol. Mensen erbij houden, ondersteunen en uitleggen waarom we deze verandering ook al weer wilden. It is all about communication!

 

René Arends

Directeur Inrush

We helpen je op weg

Opleidingen

Blijf up-to-date!